Our Marriage

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 18, 2011

Lagu ini pernah ditujukan buatku

hehehe..last time aku ada review 1 song n rumate suke bc, so starting 2day ak nk wat segmen review m'review lagu la (asal ada unsur2 p.su ni). lagu yg m'jd pilihan ak kali ni nyanyian WALI BAND yg b'tajuk YANK.

have to admit yg ak support band indonesia..since kita kn serumpun. jgn x tahu ak ada album SO7 n Peterpan yg ori ok..x maen la cetak2 ni. klu nk cite psl muzik n indonesia, mmg x abis tp ak pecaya rmai kat luar sana yg setuju dgn ak yg muzik indonesia mmg superb...bak kata dhani, industri muzik indonesia maju 10 taun dr malaysia tp lately ak rse muzik malaysia makin maju...dgn ada yer yuna, faizal tahir(nex time kita cite psl superman malaysia ni) band2 indie yg msk mainstream & rmai lg la...insyaallah in few years maju jgk la muzik malaysia.

b'balik kpd lgu yank td...ak x lyn sgt wali band ni sbb tah la x kena ngn jiwa kot tp klu xde org nyanyikn lgu ni tuk ak jgn hrap la ak nk tahu psl lg nie...hahaha. hari ni terase nk review psl lgu ni pon sbb time tngu bus balik dr court kelmarin dlu tetibe t'dgr lgu nie, ada mamat indon wat as ringtone lak...skunk ni sensitif skit ak bile t'dgr lgu ni, maka m'gerbang la kenangan ke masa lampau...t'igt la plak di suatu pg ak menerima pnggiln tefon & t'dpt la suara sumbang merdu m'dendangkn lagu ni(nk ckp sore katak cam kjam sgt sbb ak suke je...b'bunga2 la hati seminggu sbb ad org nyanyikn lagu tuk ak..hehe(nk nangis dh ni..mmg xleh la nk mgmbau kenangan & kisah2 gelapku)

ak cube dgr balik lg ni tp xleh nk feel sbb ada undescribeable feeling..nk kta benci syg, nk kta syg benci so ak bc lirik je la...mari kita lihat ape yg cuba disampaikn oleh lagu ni kpd pdengar...ak dh carikkn lirik lgu ni tuk korg spy kita sama2 leh tilik2 lgu nie....

Yang.. Coba kau jujur padaku
Yang.. Foto siapa di dompetmu
Yang… Kok kamu diam begitu
Sayang jawab atau aku pergi sayang

Aku tak mau bicara
Sebelum kau cerita semua
Apa maumu, siapa dirinya
Tak betah bila ada yang lain
Jangan hubungi ku lagi
Ini bisa jadi yang terakhir
Aku ngerti kamu
Kau tak ngerti aku
Sekarang atau tak selamanya

Yang.. Jangan kira ku tak tahu
Yang.. Tak mudah kau bodohi ku
Yang… Tolong dengarkanlah aku
Tapi sayang
Masih pantaskah kau kupanggil sayang

Salahmu mau bicara
Dan ku akan cerita semua
Apa mauku, siapa dirinya
Karna memang tak ada yang lain
Terus hubungiku lagi
Jangan bilang ini yang terakhir
Aku ngerti kamu
Kamu ngerti aku
Aku sayang kamu selamanya

aduh bkali2 ku bc bru ku paham & hasil yer mgikut pahaman ak yg tingtong ni lgu ni bkisar persoalan sesorg kekasih kpd yg org yg disygi b'kaitan kecurangan....bgus jgk lgu ni myuruh kta btul b'komunikasi sblum mgambil tindakan yg drastik. ye la klu syg kn sesuatu p'hubungn harus la dipertahankn. jgn maen serkap jarang je....ada mulut patut b'tnye, mgkn k'curangan tu bkn spti yg kta sangka...siapa tahu. seseorg pernah b'kata kpd ak yg lelaki ni mmg suke b'kwn ngn rmai pompuan tp hnya yg disygi je b'ada di suatu tmpt istimewa dihatinya...tp pompn ni biasa la lebih suka yg disygi jer & nk dominan...pompn di luar sana jgn marah ak lak, coz i'm talking based on observation & experience...hehehe(tetibe byk lak experience ak, bf bkn penah ade pon..hahaha)

cam slalo yg ak ckp...setiap org ada pemahaman yg tersendiri, ikut hati korg la nk pkio ape psl isi kandungan lgu nie..xde salah pon pndgn korg tue...klu salah pon bkn fail pon exam bahasa malaysia korg...maka ak tinggalkn korg ngn lagu yank ni..klu korg nk karok leh karok sorg2 tp jgn smpi kedengaran oleh diriku sbb takut nnt ak btukar jd hulk plak...mklum la lgu ni byk bwk kisah suka duka aku...smpi ari ni nk dgr balik pon x gamak...klu radio psg trus ak tutup telinga taw..sedey hati sedey sekali mengenang dikau..hukhukhuk


1 comment:

  1. aku mmg suke ko review lagu..setiap lagu tu, lebih2 lagi diberi oleh org yg kite suka mmg mendalam sgt maknanye..penghayatan pun over lagi dari si penyanyi..mmg tangkap feeling abes..kalo ko dinyanyikan lagu Yank-Wali Band, aku plak dinyanyikan lagu Baik-Baik Sayang- Wali Band jugak..bezanye tak bleh nak feeling lebih sbb si penyanyi menyanyi di sebelah..kalo dlm fon sumpah mesti aku menangis terharu..

    ReplyDelete