Our Marriage

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 28, 2010

Ikut je Org

org baca remaja...aku pon nk bc remaja....org beli nur aku pon nk beli nur tp bace yer idak...memandangkn ari ni aku dok dirumah sje maklum la tahap kesihatn agk merumdum pas b'mndi ujan ari tu time balik kje, aku pon selak2 la majalah remaja yg aku beli 2 minggu lps. aku selak2 je dr page 1 smpi page 162....dr page 162 smpi page 1 shingga mata aku tpndg 1 info yg amat menarik perhatian. 10 Ciri Serasi Bersama....wpon aku xde la bminat sgt psl cintan cintun ni(pura2 je) tp aku nk kongsi info ni ngn smua...pndek kta leh jd panduan aku jgk di masa hdpn(konun2 la sgt). klu tnye pd aku ape itu serasi...firasat aku myatakn bhwa serasi tu mrujuk kpd keadaan dimana 2 manusia yg b'bz jantina senang bsama & bkwn wpon b'beza peribadi, status sosial serta hobi. so lets check out what da info stated(^_^)

10 ciri2 pasangan yg serasi



1. Dari awal perkenalan lg, kamu & die tidak pernah sekalipun punya perasaan yg tidak puas hati antara 1 sama lain.

2. Kamu & die punya minat & hobi yang sama.

3. Di saat kamu sedang bersedih, si dia tahu cara utk m'gembirakn kamu. Begitu jg dgn kamu, sentiasa tahu utk m'ceriakn hidupnya wpon si dia dlm keadaan b'sedih.


4. Cara kamu b'dua b'bual & bgurau sama dgn cara kamu b'bual & b'gurau dgn teman2 lain. ini menunjukkn kamu bdua x penah hipokrit di hdpn satu sama laen.

5. andai kamu @ si dia sedng marah, kamu bdua saling mgelak utk btemu krn x mahu org yg disygi mjd mangsa kmarahanya


6. saling menerima s'adanya biarpn kamu & si dia x sesempurna org laen misalny mpnyai fizikal yg gemuk, pendek dll


7. sekiranya kamu & si dia mlakukn k'salahan, masing2 akn cepat2 memohon maaf & mgakui kesilapan yg dilakukn. bknnya saling tuduh-menuduh ant 1 sama laen.

8. kamu & si dia saling mghormati antra 1 sama laen & x penah m'maksa mlakukn sesuatu yg kamu @ si dia tidak suke lakukn


9. kamu bdua sanggup b'susah pyh utk cuba mgadakn @ menunaikn apa yg kamu inginkn.


10. biar sibuk bgaimna pon kamu & si dia sentiasa bsedia utk mnemani ant 1 sama laen saat diperlukn....


so bg yg junior cam aku yg bru nk bjinak2 dlm industri pchintaan nie, leh la usha2 ciri2 ni & pstikn si dia pilihan hati tu serasi bsama since phubungn dua insan boleh kekal melalui keserasian.

No comments:

Post a Comment